CENTRUM PRE DETI
A RODINY ADAM
Autor resocializačného programu
PhDr. Roman Božik, Ph.D.
Na problematiku závislostí sa profesionálne špecializuje od roku 1997. V Centre pre deti a rodiny Adam (predtým Resocializačné stredisko Adam) pracuje od roku 1999. Najskôr pôsobil vo funkcii terapeuta a neskôr ako riaditeľ a odborný garant.
Magisterské štúdium ukončil na UKF v Nitre v odbore Sociálna práca so zameraním na špecifické pedagogické problémy. Rigoróznu skúšku zložil tiež na UKF v Nitre na tému Prevencia drogových závislostí detí a mládeže. Na Pedagogickej fakulte Univerzity Karlovej v Prahe ukončil v roku 2017 doktorandské štúdium v odbore Pedagogika. Od roku 2009 do 2011 pôsobil na Univerzite Komenského v Bratislave, a to na Katedre predškolskej a elementárnej pedagogiky. Jeho odborným záujmom je sociológia detstva, zdravý životný štýl a problematika prevencie drogových závislostí, rizikového správania a iných sociálno-patologických javov. V rokoch 2013 - 2014 pôsobil ako externý spolupracovník Fakulty humanitných štúdií UTB v Zlíne a od roku 2015 pôsobí v Ústave školskej pedagogiky ako odborný asistent. V rámci výuky sa aktuálne zameriava na problematiku výchovy k zdraviu, pohybových a netradičných hier, riešenia výchovných situácií, multikultúrnej výchovy a sociálno-patologickým javov. Podieľa sa na organizácii vedeckých konferencií, prednášok, školení a work shopov.
Vzdelanie
Doktorandské štúdium Ph.D. - Univerzita Karlova v Prahe, Pedagogická fakulta
Dizertačná práca: Koordinátor prevence drogových závislostí a jiných sociálně patologických jevů v základní škole
UKF Nitra
Rigorózna skúška PhDr. - UKF Nitra, Fakulta sociálnych vied a zdravotníctva
Rigorózna práca: Prevencia drogových závislostí u detí a mládeže - rozšírený výskum
UKF Nitra
Magisterské štúdium Mgr. - UKF Nitra, Fakulta sociálnych vied
Diplomová práca: Prevencia drogových závislostí u detí a mládeže
UK Praha
Publikačná činnosť
-
Determining the self-concept of coordinators for drug addiction prevention and other social and pathological problems in the context of Slovakia
-
Professional career training for school prevention specialists at universities
-
The role of the teacher - The school methodologists for prevention dependences nad other social-pathologic effects in primary school
-
Drug prevention and other socio-pathological phenomena in elementary school
-
Self-concept of primary school teachers active in the prevention of risky behaviour (Research perspective)
-
Partnerstvá v systéme duálneho vzdelávania
-
Terciárna prevencia drogových závislostí z pohľadu sociálnej práce, teória a prax na základe zisťovania, sondy a prieskumu
-
Realizácia primárnej prevencie drogových závislostí a iných sociálno-patologických javov v základných školách TSK
-
Základy tělesné kultury - studijní opora
-
Social institutions and their participation in child and youth education
Ďalšie vzdelávanie
Osvedčenia
-
Psychosociálny výcvik Rodinná dynamika, poradenstvo a psychoterapia
-
Minimálne signály pri práci s klientom so zameraním na obhajobu práv ľudí s postihnutím
-
Quality practices Exchange for working with children and families
-
Riadenie, plánovanie, koordinácia a spolupráca v oblasti systému pomoci pre závislých
-
Zlepšovanie a rozširovanie resocializačnej a rehabilitačnej starostlivosti o osoby závislé od psychoaktívnych látok
-
Sociálne začleňovanie a sociálna ochrana